Znamy 3 popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną funkcję przed okazjonalnymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Dzień Matki lub Zielone Świątki. Ten wariant pozycjonowania jest wyjątkowo skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i użyta z należytym wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. W większości wypadków należy zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, by Google zdążyło zaindeksować nową czy też uaktualnioną treść strony internetowej.
Pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon
Następny rodzaj pozycjonowania to odpowiednie i przetestowane wyjście dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Dzięki należytemu doborowi fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords znacznie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail to też znacznie mniejsza konkurencja. Istotne jest też to, iż coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– golarka Eldom G42 szara,
– smartfon Samsung Galaxy S8 czerwony,
– buty sportowe Nike Revolution czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle istotne w szczególności dla sklepów internetowych. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju najistotniejsze jest połączenie słowa kluczowego z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę zazwyczaj:
– państwo (przykładowo “kompozytor Polska”)
– miasto (“salon kosmetyczny Kraków”)
– dzielnicę (“sklep obuwniczy Żoliborz”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w działaniach dla firm lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do odbiorców mieszkających w tym samym regionie. Ta metoda pozycjonowania jest stosowana też wówczas, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na reklamę i nie jest w stanie rywalizować na frazy bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na skrzypcach“, to “nauka gry na skrzypcach Kraków”.
Nasze dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]