Zwiększenie widoczności strony za pomocą PBN

Szukasz aktualnej oferty PBN? Doskonale trafiłeś! Wejdź na pbnmarket.pl.

By konsument dostrzegł twój biznes musisz nie tylko mieć stronę firmową, ale również zatroszczyć się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony oraz to czy systematycznie dodawane są do niej nowe fachowe i użyteczne dla użytkownika informacje. Ale nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest stosowanie PBN – prywatnej sieci serwisów.

PBN – proste zdobywanie dużej ilości zdywersyfikowanych linków

PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane i kierowane przez jeden podmiot (na ogół przez agencję SEO lub większą agencję marketingową), który troszczy się o jakość udostępnianych tam artykułów. PBNy są zwykle używane jako jeden z elementów szerszej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, gdyż najlepsze rezultaty ich użycia widać w stosunku do stron, które zostały uprzednio dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość wygenerowania dużej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich zróżnicowanie, co jest dobrze oceniane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać to, że ich utworzenie nie jest tanie, a potem należy poświęcać wiele godzin na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.

Jak korzystać z PBN? Rekomendujemy artykuły z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP

PBNy idealnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich zamieszczać artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To praktycznie każda publikacja online, gdzie dodane są podstawowe informacje kontaktowe firmy – jej adres, telefon lub e-mail oraz nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także wpis w ogólnodostępnym rejestrze firm, strona na portalu społecznościowym bądź artykuł, w którym podano firmowe dane kontaktowe.

Inny ciekawy sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja ciekawych artykułów ze wskazaniem linku do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej wartość oryginalnego wpisu, dlatego że napotykanie odnośniki do niego na różnych stronach zewnętrznych rozumieją jako znak, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane są warte uwagi, użyteczne teksy. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie ważne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych w szczególności z doradztwem prawnym, aktualnymi wydarzeniami zdrowiem i inwestycjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO