Liderami na rynku centrali telefonicznych są Panasonic, Slican i Platan, które posiadają duże doświadczenie w wytwarzaniu centrali telefonicznych oraz dużą różnorodność modeli tych urządzeń, które zaspokoją potrzebny najbardziej wymagających klientów chcących posiadać taki system w swoim biurze.
Centralki telefoniczne – do czego służą?
Centrala telefoniczna urządzenia zaprojektowane do łączenia abonentów w sieci telekomunikacyjnej na czas, w którym następuje wymiana informacji. Centrala telefoniczna pozwala zaoszczędzić czas osób dzwoniących, uprościć pracę instytucji oraz w wielkim stopniu zmniejszyć ponoszone koszty. Wszystkie centrale telefoniczne umożliwiają przekazywanie na numery wewnętrzne rozmów przychodzących, wykonywanie rozmów wewnętrznych w firmie bez żadnych kosztów (w sieci centrali) oraz dyskryminację połączeń wychodzących polegających na odcięciu wyjść na rozmowy komórkowe, miastowe i międzymiastowe. Centrala daje możliwość przyznania każdemu aparatowi telefonicznemu wew. numeru dozwolonego, który zezwala na wykonywanie połączeń zewnętrznych. Posiada również możliwość danych, które są zapisywane w pamięci centralki dzięki czemu mamy możliwość sprawdzenia takich danych jak numer zewnętrzny i wewnętrzny, przybliżony koszt oraz godzina rozmowy.